2009. október 27., kedd

Le roi soleil-az új szenvedély


Nem bírtam ki,hogy ne írjak erről is valamit ma.
Kicsit ismertetem a dolgot mielőtt áradozni kezdek.Ez egy francia musical,néhány évvel ezelőtt élte virágkorát Franciaországban.XIV.Lajos életéről szól és gyönyörű,lírai és modern dalok is szerepelnek a listán.Alapból szeretem a musicaleket,különösen a történelmi eseményeket feldolgozókat,mert abból még tanulni is lehet,de ez magával ragadott,nem csak a főszereplő elragadóan gyönyörű hangjától ( Emmauel Moire) de a színpadi látványvilág (amit mellesleg mi soha nem fogunk magyar színházakban látni) magával ragadja az embert.Tehetséges énekesek,táncosok,fülbemászó dallamok összessége a darab.Leginkább a Napkirály "szerelmi életére" fókuszál,hogy mekkora nőcsábász volt.Beszúrok egy képet,hogy elképzelhetőbb legyen a dolog.Bár a művész úr inkább jóképű,mint az eredeti Lajos,így a műben szereplő szívtiprás és virágról-virágra ugrálás picit érthetetlen,de ahogyan a mai kornak is megvan a férfiideálja,lehet hogy akkor ez volt a 'menő"..
A francát,mint nyelvet sohasem szerettem,anno volt rá lehetőségem,hogy válasszak,második idegennyelvnek a németet,letint vagy franciát választom,franciát egyből kilőttem,beszélve nekem inkább valami betegségre hajaz,de énekelve szép nagyon,attól függetlenül,hogy pontosan fogalmam sincs mit jelentenek a dalok,hogy mikor van egyik mondatnak vége és mikor kezdődik a másik,elég jól érzékelhető,hogy miről is szól. :)
Szóval aki szereti a lágy dallamokat,a musicaleket,esetleg a francia iránt érdeklődi,vagy gyakorolná a nyelvet mindenképpen ajánlom. :) Néhány pötyögés a youtubeon és mindjárt egy rakat video-t találhatunk :) Szóval LE ROI SOLEIL <3

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése