2010. április 4., vasárnap

Nemzetközi Kutyakiállítás Miskolcon.

2010.április 04.
   Tegnap és ma rendezték meg Miskolcon a Nemzetközi Kutyakiállítást és Versenyt.Gondoltunk mi is kilátogatunk,nem gyakran lát az ember ennyi kutyát egy helyen.Megérkeztünk a helyszínre,már ekkoris voltak jó sokan a körcsarnok melletti sportpályán.A kiállítás maga egy labirintus volt,ahol a nézelődök útvonala mellett,mint búcsúkor a kutyák kint feküdtek,ültek,várták,hogy sorra kerüljenek a versenyeken.Minden színben,minden méretben és ezernyi fajtában képviseltették magukat az ország és Európa legszebb kutyái.Láttunk Orosz buszt,lengyel és szlovák autókat is.Az első élmény a bejárathoz nem messze található stand volt,ahol két vakvezető kutya feküdt.A kutyákat meg lehetett simogatni és ki is lehetett próbálni.Igen.Egy férfi szemét bekötötték,majd átadta magát a kiképzett és hihetetlenül higgadt kutyának.(Csak azért volt ennyire fura,mert bár természetes,hogy egy kiképzett vakvezető így viselkedik,eddig nem volt szerencsém ezeket a különleges állatokat személyesen is megcsodálni).Mentek egy kört és mikor visszaértek a kutya megtorpant.Az oktató hölgy szólt a férfinak,hogy lépjen előre egy fél lépést,hogy megtudja miért is állt meg a kutya.Egy bukkanó volt ott a salakpálya és a füves rész összekapcsolódásánál.Csodálatos élmény volt látni.Eddig még nem tapasztaltam ilyet.Odamentem és meg is simogattam a másikat,de annak ellenére,hogy hagyta magát és élvezte,hogy simogatom,rám se bagózott.Ennyire fegyelmezettek.
   Végigsétáltunk a salakpályán körbe-körbe.Az út szélén csupa-csupa gyönyörű kutya aludt,feküdt vagy játszott. Be lehetett vinni saját kutyákat is,hogy az is megmutathassa aki bár nem versenyeztet,de büszke a háziállatára.Sok ilyen kutyussal is találkoztunk,de természetesen azok voltak többségben,akik versenyeztek is.
A legkisebb csivavától és yorkiktól kezdve a dán dogig mindeféle kutyát láttam.Először a csodaszép dobbermanok nyűgöztek le fekete és barna színben,majd egyre több csodagyönyörű westit, labradort, masztifot, bobtailt, spiccet,collie-t, foxit, agarakat, boxert, akitát, huskyt és még sorolhatnám -láttunk.Eddig is nagy szívem csücske volt a bobtail,de miután azt a hatalmas szőrmókot láttam elterülni egy kis kozmetikus-asztalon,hát szerelme estem. A másik hatalmas újdonság az újfunlandi volt.Hatalmas,gyönyörű állat.Fekete,szinte kéken csillogó selymes bunda,a fején kis bubi-vagy mikrofonfrizurában végződve.Kész voltam teljesen. Meglepődtem volna,ha nem találkozunk az én szemem fényével is kicsit.Egy nő ölében ült,mint vendég,egy német törpe pincser.Úgy éreztem haza értem... :) Majd egy másikat is láttunk,barna színben... :)  Teljesen lenyűgöztek és 15 másodpercenként hagyta el a számat egy "Jajjj de cukiii","Jajjj nééézd","Úristeen",nagyon szeretem a kutyákat mérettől és fajtától függetlenül.Nem szeretem ha valaki leáltalánosít,hogy " A kis kutya nem kutya..." Ennyi erővel az alacsony ember nem ember...De ez már más tészta.Nagyon nagy élmény volt és örülök,hogy nem hagytam ki.
   A kiállításon és a kutyanézegetésen kívül komoly verseny folyt a szalagok mögött.CACIB volt.Asszem...Sajnos nem értek hozzá,hogy ez mit is takar,de az biztos,hogy rangos esemény.Az összes kutya szépen körbe.-körbe szaladgálva,vagy éppen fegyelmezetten állva és várva bizonyította a gazdi kitartó munkáját.Ugyanis ez sosem az állatról szól... De nem is baj.Uszkárok kicsinosítva pom-ponos séróval.Bobtail feltupírozva mint egy túlméretezett hógolyó,kis foxi megnyírva és behintőporozva,mint egy öregapó és gyönyörű fekete kutyák kifényesítve,hogy megvakulsz ha rásüt a fény.
Láttunk egy öreg bácsit,aki egy nem túl szépen lenyírt,de nagyon okos és szép foxival volt.Nem a külsőségekre adott,hanem a kutya tehetségére.Józsi bácsi volt,azt hiszem.Neki szurkoltam,de azt hiszem csak egy oklevelet kapott egy kék szalaggal az oldalán.Nem tudom mit jelentenek ezek a jelzések... 
   Mikor már százötvenhatszor jártuk végig a terepet hazajöttünk.De sosem felejtem el,és amikor csak lesz és tehetem,ellátogatok majd az ilyen rendezvényekre.

(Mikor álltunk és éppen egy kutyában gyögyörködtem,majd a hangosbemondóból hallottuk,hogy a biztonsági őrök menjenek a kapuhoz és senkit ne engedjenek ki,kicsit megrémültünk.Kiderült hogy valaki megsérült,a nyaki ütőerét elvágták,késsel...Pletykákat félfüllel is hall az ember.Először azt hallottuk,hogy egy kutya harapta el egy ember nyakát (ami kissé megrémített),aztán azt,hogy két ember egymásnak esett és az egyik a másikat nyakon szúrta,aztán mikor a rendőrség és a mentők elmentek azt hallottuk,hogy magát szúrta nyakon valaki....Mint kiderült kér rivális gazdi volt az eset résztvevője.Az egyik beütött a másik kocsijának ablakán,az pedig egy késsel kiszúrt és pont a másik ütőerét...Majd a legközelebbi pályán tartózkodó bíró fogta el az ütőerét a férfinak...Szép kis nap.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése