2010. március 20., szombat

néhány tanács nyelvvizsgára készülőknek

Gondoltam leírom a tapasztalataimat,hátha segítek vele valakinek :) Mondjuk aki teljesen lehetetlennek érzi,hogy valaha lenyelvvizsgázzon.Hát most tényleg mondhatom,hogy ne add fel,és talán itt példa tudok előtted lenni. :)

Minden nehézségem 6.-ban kezdődött,amikor megkaptuk az új angol tanárunkat (nem akarom nevén nevezni,legyen..) Irénke. ( ez így legalább még vicces is.. :D ).Szóval Irénke annyit értett a nyelvtanításhoz,mint én kb.Tehát semmit./.-tól kezdve folyamatosan az egyszerű jelent és folyamatos jelent vettük.2 hetente be kellett magolni egy-egy közepesen hosszú és nehéz szöveget.Egészen 11.-ig.
Megtudtuk,hogy egy új,fiatal angol tanárnő jön az iskolába.Kicsit felcsillant a  remény szikrája mindannyiunk szemében és szívében is,hogy talán így az érettségi előtt egy évvel végre valami hasznos angoltudásra is teszünk szert.Hihetetlenül megleptük a semmi tudásunkkal,de természetesen gondoskodtunk történetekkel arról,hogy tudja ,nem mi,hanem Irénke a felelős ezért.Próbálkozott,segített pont,pont,pont...Eljött (talán..)az április és elhatároztam magam.Ha most nem akkor tanítási időben soha.utánanéztünk és kiválasztottuk az augusztusi nyelvvizsgát megelőző 2 hetes tanfolyamot.Feltettem mindent.Beleöltem egy csomó pénzt és energiát és eljött az a bizonyos hétfő.A tanfolyam első napja.összeismerkedtünk a csoporttársakkal és tudtam,hogy jó csapat.jó tanár,tehát már csak egy fergeteges 2 hét állhat előttem.Napi 6 órában nyomtuk.És a szörnyű az volt benne,hogy bár csak 1 szünetet tartottunk (ez volt 15 perces) még élveztem is!Tudtam,hogy ez így nagyon jó és lassan közelítek a cél felé.Az utolsó pénteken írtunk egy próbát.Meg volt az írásbeli és a szóbeli is bőven.Madarat lehetett volna velem fogatni.És ami szintén a tanfolyam előnye volt,hogy ilyen sikerélménnyel és ismerős arcok tömegével indultam neki a másnapi nyelvvizsgának.Azért ez sem éppen mindegy.Megírtam,elmondtam,hazajöttem.Egy hónappal később pedig láttam az eredményt,ami csak egy betű,de levesz egy csomó terhet a válladról:C.

Ha úgy érzed nincs jó nyelvérzéked,akkor tévedsz.Nyilván vannak olyan emberek akiknek könnyebben megy a nyelvtanulás (ők a szerencsésebbek).Viszont gondolj bele.Ha csak 10 éve,heti minimum 4 órában ugyanazon a nyelven vakerálnak neked,akkor még akkoris ragad rád valami,ha nem szeretnéd.Az első dolog,hogy elhatározd magad.Enélkül semmit nem ér.Hangold át az agyadat erre és ez legyen most a legfőbb célod.Nézd meg a kedvenc filmjeidet angolul,magyar felirattal,majd ha úgy érzed akár felirat nélkül is.ezzel a szókincsedet és a kifejezésmódodat fejlesztheted.Ha úgy érzed nem tudsz egy tanárral együtt működni mindössze heti 1-2 órában,akkor melegen ajánlom a tanfolyamokat!Egy jó társaság és egy jó tanár párosa biztos sikert hozhat!Kérj meg valakit az osztályból aki jobb nálad angolból,hogy beszélgessetek angolul,esetleg együtt oldjatok meg feladatokat.Én is segítek az egyik osztálytársamnak,heti 1x-2x leülünk beszélgetni 45-50 percet.De ehhez az is kell,hogy te még otthon pluszban csinálj feladatokat pl a neten!Rengeteg oylan feladatsor van amit megoldhatsz és napról napra jobb leszel tőle.Nagy segítség érettségi feladatsort megoldani.Listeninget meghallgatni,akár többször,hogy szokd a beszédet.Ez csak és kizárólag rajtad múlik!Én egy tanfolyammal (ami-mint mondtam napi 6 órányi angolt jelent) minimum 4 évet hoztam be 2 hét alatt! Semmi sem lehetetlen :) Én személy szerint a TIT-Telc nyelvvizsgát ajánlom.De mindenképpen válassz olyan fajtát,ami a te erősségeidet emelheti ki.
Mindenképpen akkreditáltat válassz,hiszen kitudja hová sodor az élet,és külföldön a magyar nyelvvizsgákkal sajnos semmi sem mész. :)

Sok sikert,és kitartást!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése