2010. június 1., kedd

érettségi eredmények, avagy magas elvárások + nehéz érettségi = sokk

Mint mindenki, két hónappal ezelőtt a felvi.hu-n így ütögettük be a kalkulátorba a lehetséges százalékokat : 
magyar : 90%
matek : (jó ezt nem mindenki csak én :D ) 40%
töri : 85%
angol : 92%
hittan : 92% (minimum)
Ez ugye jelentősen megváltozott azután, hogy megírtuk az érettségiket :
magyar : 85%
matek : (ez maradt :D ) 40%
töri : 80%
angol 90%
hittan : maradt ez is.
Hiszen az ember azt hiszi, hogyha csak egy szövegértést és egy fogalmazást kell írni, abban nem lehet elbukni. Hát ezt megcsinálták olyanra, hogy ellehessen. Furfangos táblázatok és kétértelmű mondatok nehezítették meg a dolgunkat. A szövegalkotásnál pedig minden szép és jó lett volna, ha az (érthető) idegesség miatt nem kapkodom el annyira az írást. Ugyanis 3 pontot buktam azon, hogy nehezen különböztethető meg az ékeset és a pont és egyes szavakat kicsit furán írtam. Nos ez még nem is zavart volna ( na jó,de) ha nem múlik rajta jegy. Így ugyanis pont buktam az 5ös írásbelit.
A törivel nem foglalkoztam különösebben, hacsaknem azért mert évekig szivatva voltam a tanár által, gondoltam majd ez kiül az érettségire is. Nem ült. Igazából nekem tökéletesen megfelel az az eredmény,amit elértem. Nekem a továbbtanuláshoz nem kell a töri (felvételi tantárgy nekem csak az angol és a magyar) az alapműveltségem pedig nem azon fog múlni, hogy pl 1 pontot vesztettem azon ,hogy az országban élő nemzetiségekhez én a kínaiakat is odaírtam, ami igaz, ezt senki nem mondhatja, de a tanári megoldókulcsban nem szerepelt. Így nem jó.. Hmm... És kitudja milyen kis apróságok voltak még. De ez nem is baj, de tényleg.
A matek kicsit más tészta. Sosem állítottam túl magas elvárásokat a matek érettségihez. Sosem voltam jó matekból, miért pont az érettségi sikerülne jól? Nekem a matek olyan, mint egy gépésznek a fogalmazás. Abszolút felesleges. A gyerekemnek kitudja hány év múlva pedig biztosan fogok tudni segíteni a háziban :) Nekem ennyi tervem van vele. :)
Az angol volt a reményem. Hiszen vagy ennek vagy a magyarak kellett kiemelkedően sikerülni ahhoz, hogy ellensúlyozhassa, ha valamelyik nem úgy sül el,ahogy képzeltem. Most is így van. Bár azért nem lett annyira vészes az a magyar, de az, hogy 2%-kal kevesebb lett ellensúlyozza az, hogy az angol 2%-kal több, mint a várt.
Így az eredményeim eddig szóbeli nélkül (és zárójelben az áhított eredmény a szóbelivel) :
magyar : 78%->4 (->82%->5)
matek : 38%->2 (ez marad,nincs szóbeli :D)
töri : 74%->4 (->81%->5)
angol : 92%->5 (->94%->5)
hittan : még nincs eredmény, de minimum 90%->5
Amúgy azzal sem értek egyet, hogy az írásbeli ennyit nyom a latba. Hiszen gondoljunk csak bele... Ez egy "nagydolgozat" 12 év anyagából, amire nem lehet készülni... Viszont a szóbeli tényleg azt mutatja, hogy mennyit tanulsz/tanultál. Én sokkal nagyobb súlyt fektetnék a szóbelire, hiszen ott azért személyesebb a vizsga és apróbb rontások korrigálása is nyom nélkül mehet.
Ez az érettségi úgy összességében nehéz volt. Bonyolult volt és még véletlenül sem olyan, mint amire számítottunk.
Én hiszek a sorsban. Talán ezt említettem is már. Tehát minden úgy lesz, ahogyan lennie kell. És bármennyire is fáj az, hogy 3 pontot buktam a magyaron helyesírás miatt, ennek is volt oka. Akármerre sodor a szél, az úgy lesz. És semmit nem tehet ellene az ember. olvastam erről egy könyvet. Vagyis pont ennek az ellentettjéről. De amennyire megfogott és elhittem akkor, annyira hihetetlen az, hogy ilyeneken bukok pedig készültem, és megtettem mindent. Bízzunk a sorsunkban. Szerintem jó lesz :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése