2010. május 11., kedd

Harper's Island - a LEGJOBB amit valaha láttam.

Alig vártam, hogy írhassak róla, de nem tettem eddig ugyanis alig tudtam abbahagyni a nézést. Figyelem, a következő bejegyzés SPOILERES.

Régebben elkezdett már érdekelni a sorozat, amikor reklámozták, hogy megy majd az RTL-en. Nem mertem nézni, ugyanis azt hittem szellemes-félős, olyan Odaát csak durvább kiadásban. Tulajdonképpen azt hittem, hogy egy szellem, vagy szellemek gyilkolásznak vagy csak egyszerűen vannak és majd erről szól. Ezért lemondtam arról, hogy akkor megnézzem. Nem is olyan régen viszont elkezdett érdekelni a dolog. Letöltöttem az első részt, olyan próba szerencse alapon. Ha nem tetszik, vagy nagyon félős, nem nézem tovább. Az első rész nagyon tetszett. Így alap volt, hogy letöltöm mind a 13 részt. És megnézek amilyen gyorsan csak tudom. 

Szereplők : (katt a névre a képekért. )

Ők a fontosabb szereplők a sorozatban... :)
Nos, térjünk a lényegre. Az első gyilkosság kicsit értelmetlennek tűnt, persze a legvégére már világossá vált, hogy a hazugságok miatt történt, de hogy hogy sikerült odaközözni a hajócsavarra anélkül, hogy vizes lett volna, ezt máig nem értem. A lényeg az, hogy fogalmam sem volt arról, hogy ez miért történik, vagy hogy kinek van hozzá köze és miért. Egyenlőre nem izgatott a dolog. Ezzel kezdődött rögtön az első rész. A szép pár az násznéppel együtt bulizik a hajón, majd elindulnak a sziget felé, ahol (csak látszólag ) nem tudják még, hogy milyen szörnyűségek várnak majd rájuk. Aztán jött a következő áldozat, itt már érezhető volt, hogy nem ők voltak az utolsók. Sokáig kételkedtem, hogy miért nem tűnik fel senkinek a dolog. Hogy ők hol lehetnek. Aztán persze a legutolsó részben minden világossá vált, de ne szaladjunk így előre.

A második epizódban 3 áldozat volt. Egyre jobban terelődött a gyanú JD Dunnra,de azért annyira gyakorlott már a sok thrillert látott szem, hogy nem hiszi, hogy a 2. részben már rögtön rájövünk ki a gyilkos. A piros tinta látszólag értelmetlen, és most sem értem még. De apróság szerintem.

A harmadik rész nagyjából vérmentes volt. Bár a gyönyörű latin, kreolbőrű amorózónk meghalt. Ekkor számomra kicsit Mr. Wellingtonra terelődött a gyanú, de a többi gyilkossággal nem tudtam összeegyeztetni. A végén persze kiderült, hogy ez sem Victor miatt történt, csak egy álca volt, hogy Malcolm megtalálja majd a pénzt a hajón.

A negyedik rész áldozata, Booth már a szigeten a 7. áldozat.  Az ő halála értelmetlen volt és betervezetlen, a gyilkosnak ehhez semmi köze nem volt. Nyugis rész, de még mindig JD-n a gyanú. 

Az ötödik epizódtól kezdődött az a folyamat, amikor már nem tudtam kikapcsolni a sorozatot. Mr. Wellington egy bálnadaraboló kettéhasítja egy gondosan összeszerelt szerkezetnek köszönhetően, ami akkor lépett működésbe, amikor Abby lekapcsolja a lámpát. 
A hatodik részben szépen terelik folyamatosan JD-re a gyanút, hiszen macska mellett is ott találták a petárdáit. Az terelte a gyanút legjobban, aki a legbűnösebb volt az egészben. Ebben a részben Richard hal meg, akivel Trish mostohája csalta az apját.

Szerintem itt már mindenkire gondoltam, mint lehetséges gyilkosra. Mindenki eszembe jutott, de nem tudtam kötni a dolgokat. Túl sok volt a miért.

A hetedik rész halottja a nagyravágyó, pénzéhes,de szerencsétlen Malcolm volt. Aki végül tisztességesen, avagy sem, a szemétégetőbe tette azt a pénzt, amit Hunter mellett találtak a csónakban. Ekkor volt nyilvánvaló, hogy a gyilkos köztünk jár, de lehet bárki, akinek bejárása van a szállóba.

A nyolcaik résztől beindult minden. Mivel egymás után néztem a részeket így egybe folyem tudom pontosan mikor mi történt, mikor kit gyanúsítottam.
A legmeglepőbb áldozat JD Dunn volt. Őt gyanúsította mindenki, szinte már én is teljesen beletörődtem, hogy ő az. Annak ellenére, hogy egy csodabogár és éppen ezért senki nem hitt neki, én mégis kételkedtem,de beláttam volna HA nem ölik meg. Ekkor Henry csurom véresen odaállít Abbyhez. Ekkor kezdtem gyanakodni rá, de természetesen jól kimagyarázta magát. Ő próbált megmenteni, de nem sikerült. Újabb gyanús dolog pedig az volt, amikor Trish tisztította a sebeit és megkérdezte, hogyan szerezte azokat. A válasz az volt, hogy nem emlékszik, nem érezte....
Emellett ebben a részben meghalt a börtönőr és Cole Harkin is, aki próbálta a Sheriffnek elmondani az igazat. ( Mellesleg ebben a részben láthattuk utoljára Gigit, a kiskutyát. Szegény...egyedül a szigeten... bübü :D:D:D )

A 9. epizód már a keresésről szólt. Tudták, hogy van gyilkos és tudták, hogy akik eltűntek nem maguktól mentek haza. Hanem megölték őket. Ekkor válik biztossá, hogy a gyilkos a szállóban van ,hiszen Mrs.Wellington úgy hal meg, hogy Shane mellette volt, talán szunyókált, vagy néhány percre kiment. Rátaláltak egy titkos csatornarendeszerre ami az egész szigetet behálózza, ekkor a gyanú ismét elterelődött. Beth testét az alagutakban találják meg kettévágva...

A 10. rész durva volt. Kiderült, hogy Wakefield valóban él és virul. Jimmy-t a Cannerybe zárkózott csapathoz viszi, a kezébe pedig Abby szállodai szobájának kulcsát teszi egy jelként. Abby odamegy. ( Ekkor már a seriff a gyanúsított, hiszen Maddison, akit elrabolt azt mondta, hogy Abby apja rabolta el) Maddy bevallja, hogy hazudott, Abby után erednek. A seriff már halott mire Henry és Danny odaérnek, Henry nem engedi Abbynek, hogy lelője Wakefieldet, mondván ez a lényege, biztos ez is a játék része.  A két , segítségükre igyekvő rendőrt szintén lelövi.

A 11. részre a gyanú Jimmyre terelődik, hogy ő Wakefield segéde. Kiderül ugyanis, hogy amellett, hogy nem egyedül csinálja, van egy gyereke is, akire azt hitték Abby, de így Jimmyre terelődik. Meghal a kedvenc párosom is. Chloe és Cal. Miután Cal kiszabadította Chloet, menekülnek de W. rájuk talál. Cal megkérte Chloe kezét végül. W. leszúrja a fiút, és ezután Cloet akarja,de ő Cal után ugrik a folyóba. Ezenkívül Shane és Nikki is meghal. W. öli meg őket.

12. rész : OMFG ! WTF ! Trish és Henry az ágyban fekszenek miután hívtak segítséget, és egy kicsit végre jól érezték magukat.... xD Zajt hallanak, majd Henry kimegy, hogy utána nézzen. Wakefield az ajtóbol támad, Trish futásnak ered. Az erdőben összetalálkozik Henryvel. Szól neki, hogy menjenek innen, W. kiszabadult a börtönből ( az előző részben elkapták és bezárták) .... (SPOILER) Ezután Henry nagy nyugodtsággal közli Trish-sel, hogy tudja, ő adta neki a kulcsot oda. ( Tulképpen ekkor még mindig nem hittem egy pár mp-ig, hogy Henry a hunyó, azt hittem valami oka volt. ) Majd Henry megöli Trisht. Továbbáll, hogy azt tetesse ismét, hogy ő a jófiú.
A másik áldozat Danny ( <3), akit W. öl meg mikor kiszabadult. Shea és Maddy egy csónakkal elhagyják a szigetet.

13. rész : Henry és Sully az erdőben "keresik" Trisht. De csapda és bekerítik ketten W.-el. H. megöli a legjobb barátját. ( Ez volt az egyik legszívszaggatóbb pillanat számomra. A csalódás, hogy aki évek óta a legjobb barátot, képes megölni. A másik az volt, mikor Trish-t megölte. )
Henry elfogja Abby-t aki közben összerakta a fejében a történetet. Elintézte, hogy a leégett templomba rejtsen mindenkit. A sziget területén 20 holttestet találtak a rendőrök.  Jimmyt arra szeretné kényszeríteni Henry, hogy írjon alá egy papírt, miszerint ő volt W. segítője. Így a szigetet örökre béné hagynák és Abbyvel nyugodtan élhetne ott életük végéig. Az utolsó "küldetése" az lett volna, hogy megöli Abbyt, de erre képtelen volt. Megölte W.-t . A parton pedig Abby egy késsel megöli Henryt. A végén Jimmyvel a part felé tartanak a rendőrség csónakján. Abby apja azért áldozta fel az életét Jimmyéért, hogy boldogságban élhessenek együtt. Nem halt meg hiába. :)

Vélemény: Én sok sorozatot nézek, néztem viszonylag. Nem nagyon  olyat viszont, ami ilyen rövid. De rájöttem, hogy ebben van a titok nyitja. Rövid és olyan izgalmas, hogy nem tudom kikapcsolni. Egyik rész követte a másikat, és egy nap eltelt a gép előtt. Csak ültem és bámultam. Izgalmas, kiszámíthatatlan, kicsit undi, de megéri.  100/10 . Ajánlom Mindenkinek!

13 hét.
25 halott.
1 gyilkos.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése